Hercule mit White-List

Haben Sie eine tolle Idee für eine neue Plugin-Funktion oder ein neues Plugin?

Moderator: Forum-Team

Hercule mit White-List

Beitragvon Andreas_Z » 7. Feb 2006, 15:30

Hallo!

Ich habe in den letzten Tagen vermehrt Mails aus dem Spami-Papierkorb geholt weil sie fälschlich als Spami markiert wurden. Schuld war in allen Fällen der Hercule. Nun könnte ich die betreffenden Suchfunktionen einfach abschalten, aber das gefällt mir nicht. Dann findet ja Hercule auch die richtigen Spams mit den gleichen Merkmalen nicht mehr. Ich wünsche mir daher für den Herucle eine Liste, in der sich alle Absender eintragen lassen, die nicht von Hercule durchsucht werden sollen (Vielleicht sogar Suchmusterweise). Dann würden nämlich die anderen Filter trotzdem noch zum Zug kommen und eine eventuell mit gefälschter Absenderadresse eingegange Mail herausholen können.

Hercule wäre dann nahezu perfekt... :lol:

Gruß Andreas
Core i7 3,4 GHz, 8 GB RAM, Win7 64bit SP1, GDATA Bussiness 11.0
Exchange-Server 2003, VM mit WinXP Pro SP3.
Spami-Online-Hilfe, Spami-FAQ, Anbuva's FAQ
Andreas_Z
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Re: Hercule mit White-List

Beitragvon anbuva » 7. Feb 2006, 16:24

Hallo Andreas_Z!

So etwas hatte ich mir auch schon mal bei einem Filter von BillyX gewünscht. Das war aber in einem anderen Beitrag. Bislang ist BillyX aber ja noch immer in den weiten des Spams verschollen :cry:

Ansonsten schließe ich mich Deinem Vorschlag gerne an! :) .
Generell ist eine Ausnahmemöglichkeit (egal welcher Filter) immer als positiv anzusehen. So hätte ich auch nicht das Problem, das mir hin und wieder mal (also selten) eine Mail falsch gefiltert wird. (Sonst wäre ich effektiv länger wohl bei 100%, trotz meiner ganzen Filter, geblieben :wink: )

Gruß
anbuva
anbuva
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Beitragvon Andreas_Z » 8. Feb 2006, 08:53

Hallo anbuva!

Schön einen "Mitstreiter" gefunden zu haben. Mal sehen, ob Edy sich meldet. Er hat hier auch schon eine Weile nicht mehr gepostet.

Gruß
Andreas_Z
Andreas_Z
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Beitragvon anbuva » 8. Feb 2006, 11:06

Hallo Andreas_Z!

Scheint mir sowieso, dass einige der Filter und PlugIn Entwickler müde geworden sind :wink:

Gruß
anbuva
anbuva
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Beitragvon Andreas_Z » 8. Feb 2006, 12:42

Hallo anbuva!

Ja. Das stimmt wohl. Der einzige, der mit ungebremstem Eifer an die Weiterentwicklung seiner Plugins geht ist Bob. Vielleicht kommt ja mit der neuen Spami-Version wieder neuer Schwung in die Szene.

Gruß
Andreas_Z
Andreas_Z
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Beitragvon anbuva » 8. Feb 2006, 14:08

Hallo Andreas_Z!

Upps, das stimmt natürlich. Den guten Bob hatte ich jetzt ganz vergessen :oops: . Und Sebastian natürlich!
Vielleicht liegts auch daran, dass Spami eigentlich ja sehr gut werkelt :wink: und der Bedarf vielleicht bei den meisten Normalusern mehr als gedeckt ist.

Gruß
anbuva
anbuva
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Beitragvon Bob Loeffler » 9. Feb 2006, 23:19

anbuva hat geschrieben:Den guten Bob hatte ich jetzt ganz vergessen :oops:

I was away from the forum for only 3 days, and anbuva has already forgotten about me. :-(

:-)

Bob
English Spamihilator FAQ - Spamihilator questions and answers in English!
Author of these plugins and filters: Attachment Extensions Filter, Empty Mail Filter, HTML Links Filter, No Comment! Filter, Plain Text Links Filter, Scripts Filter, Unclassified Filter, Export Senders Plugin and Filter Statistics Plugin. See the details here!
Bob Loeffler

Forum-Team
Plugin-Programmierer

Beitragvon anbuva » 9. Feb 2006, 23:46

Dear Bob,

if I were a woman and quite near at you now, I would hug you now and push you a couple of kisses on the forehead. :oops:
Forgive my memory in the brain; I already belong to the older gentlemen, too. :)

I ask for pardon

anbuva

Hallo Bob,

Fine that you are here again (and healthy) :wink:
Where you already everywhere, like one on yours card (your Website) can it discover so? Its interesting, because i have collected some amber (the right word for the Stones?) as a child! :)

Good Night from Germany
anbuva
anbuva
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Beitragvon Chactory » 10. Feb 2006, 00:06

Bob Loeffler hat geschrieben:
anbuva hat geschrieben:Den guten Bob hatte ich jetzt ganz vergessen :oops:
I was away from the forum for only 3 days, and anbuva has already forgotten about me. :-(
:-)
Bob

Oh Anbuva, you bad boy!
IMHO, Bob, it would be appropriate if you would reentry the words "very cool" into your signature. ;-)
and author of 6 very cool Spami plugins/filters. :wink:

With kind regards,
Chactory
HilfeHelp «en»TippsAnbuva's FAQBob's FAQ «en»SpamwortlisteRegelfilterScreenshotsSSL/TLSSpami 1.6.0
Vostro 3450, Intel Core i5 2410M 2,3 GHz, 4 GB DDR3 SDRAM 1333 MHz, Windows 7 Pro 64 Bit SP1

Bild
Chactory
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Beitragvon anbuva » 10. Feb 2006, 00:21

Chactory hat geschrieben:Oh Anbuva, you bad boy!

:wink: yes, I'm a bad finger :wink:
anbuva
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Beitragvon Bob Loeffler » 10. Feb 2006, 01:33

anbuva hat geschrieben:if I were a woman and quite near at you now, I would hug you now and push you a couple of kisses on the forehead. :oops:
Forgive my memory in the brain; I already belong to the older gentlemen, too. :)

I am very glad you are not a woman who is near me. You have a mustache and eat paper (in your Avatar picture). I don't like women with mustaches. :-)

Where you already everywhere, like one on yours card (your Website) can it discover so?

I don't understand this. What do you want to discover?

Its interesting, because i have collected some amber (the right word for the Stones?) as a child! :)

Amber is a fossilized tree sap (resin). It is usually a yellow or orange color and it looks like a transparent glob of plastic. It can sometimes have insects in it. We don't have any amber here in Colorado (USA) so I can't go digging for it. :-)

Bob
Author of these plugins and filters: Attachment Extensions Filter, Empty Mail Filter, HTML Links Filter, No Comment! Filter, Plain Text Links Filter, Scripts Filter, Unclassified Filter, Export Senders Plugin and Filter Statistics Plugin. See the details here!
Bob Loeffler

Forum-Team
Plugin-Programmierer

Beitragvon Bob Loeffler » 10. Feb 2006, 01:44

Chactory hat geschrieben:IMHO, Bob, it would be appropriate if you would reentry the words "very cool" into your signature. ;-)
and author of 6 very cool Spami plugins/filters. :wink:

You are making me blush. :oops:

Regards,

Bob
Bob Loeffler

Forum-Team
Plugin-Programmierer

Beitragvon anbuva » 10. Feb 2006, 11:39

Hallo Bob Loeffler!

Yes, I carry actual a beard, sometimes but also not sometimes. Depending on desire and mood. I like to change my appearance in case I get wanted on a warrant. :lol:

don't understand this. What do you want to discover?

Sorry about my english :oops: ; i meant the places, which i can find on your Links from your webpage (the map) and whether you have been already everywhere there to digging. :)

amber

Yes, i also meant exactly this! :D

Regards
anbuva
anbuva
Administrator
Administrator

Administration
Beta-Tester
Forum-Team

Beitragvon Bob Loeffler » 10. Feb 2006, 18:28

anbuva hat geschrieben:Yes, I carry actual a beard, sometimes but also not sometimes. Depending on desire and mood. I like to change my appearance in case I get wanted on a warrant. :lol:

I do the same thing. I shaved a few days ago but now I have a small mustache and beard. :-)

Sorry about my english :oops: ; i meant the places, which i can find on your Links from your webpage (the map) and whether you have been already everywhere there to digging. :)

Your English is very good. It is much better than my Deutsch! :-)

No, I have not been to all of the places on my map. There are too many of them. :-)

Regards,

Bob
Bob Loeffler

Forum-Team
Plugin-Programmierer

Beitragvon Edy Hinzen » 19. Feb 2006, 18:47

Hallo Andreas!

Sorry, wenn ich mich jetzt erst zu Wort melde - aber ich bin seit ein paar Monaten in Morrowind unterwegs und nur selten in dieser Realität ;-)

Das Feature ist grundsätzlich machbar. Allerdings frage ich mich / Dich:
(Warum) hat denn die Freundesliste nicht vorher zugeschlagen?

Oder andersherum: Was sollte an einem Eintrag in einer Hercule-Whitelist besser zu machen sein als in der Freundesliste? Generische Einträge z.B. "*edy*de" vielleicht? Oder ging es gar nicht um den Absender?

Grüße
Edy
Edy Hinzen
Spam-Massenmörder
Spam-Massenmörder

Nächste

Zurück zu Plugins: Feature Requests